Top

3.6 Aktivnosti za samostalno učenje

1. Zbog čega je važno u proces rane intervencije uvesti i metode potpomognute komunikacije?

2. Koja je moguća uloga tehnologije u poticanju komunikacije?

3. Navedite načela u primjeni potpomognute komunikacije u ranoj intervenciji (prema Drager i sur., 2010.).

4. Što se smatra tzv. generativnom jezičnom proizvodnjom?

5. U jezičnom razvoju djeca najprije se koriste jednočlanim iskazima. Zašto iskaz poput „Molim te, daj mi čašu.“ nije primjeren razvojni korak u poticanju jezične proizvodnje? Smislite nekoliko primjerenijih iskaza koje biste uključili kao cilj poticanja nakon što dijete ovlada jednočlanim iskazima.

6. Zbog čega gomilanje imenica u komunikacijskoj knjizi djeteta nije poticajno za razvoj jezika?

7. Jesu li sljedeće tvrdnje točne:

a) „Kada dijete počne koristiti komunikacijsku knjigu s grafičkim simbolima, treba ignorirati sve geste koje je do tada naučilo te ustrajati da umjesto njih koristi simbole iz komunikacijske knjige.“

 Točno/Netočno

 Obrazloži svoj odgovor _________________________________________________________

b) „Kako bi što češće koristilo komunikacijsku knjigu, djetetu treba postavljati što više pitanja tijekom interakcija s njim.“

 Točno/Netočno

 Obrazloži svoj odgovor _________________________________________________________

8. Što mislite o tvrdnji da modeliranje uporabe potpomognute komunikacije tijekom igre narušava spontanost igre i interakcija s djetetom?

9. Kako uz pomoć grafičkih simbola možete poticati jezično razumijevanje? Navedite primjer.

10. Trogodišnji dječak urednih kognitivnih i komunikacijskih sposobnosti ne slijedi dječake u pogledu razvoja jezika i govora. U komunikaciji s okolinom koristi svega nekoliko fonološki jednostavnih riječi. Kako biste organizirali uvođenje potpomognute komunikacije kod ovog dječaka uzimajući u obzir koncept multimodalnosti?

Veličina slova
Visoki kontrast