1. Zbog čega je važno u proces rane intervencije uvesti i metode potpomognute komunikacije?
2. Koja je moguća uloga tehnologije u poticanju komunikacije?
3. Navedite načela u primjeni potpomognute komunikacije u ranoj intervenciji (prema Drager i sur., 2010.).
4. Što se smatra tzv. generativnom jezičnom proizvodnjom?
5. U jezičnom razvoju djeca najprije se koriste jednočlanim iskazima. Zašto iskaz poput „Molim te, daj mi čašu.“ nije primjeren razvojni korak u poticanju jezične proizvodnje? Smislite nekoliko primjerenijih iskaza koje biste uključili kao cilj poticanja nakon što dijete ovlada jednočlanim iskazima.
6. Zbog čega gomilanje imenica u komunikacijskoj knjizi djeteta nije poticajno za razvoj jezika?
7. Jesu li sljedeće tvrdnje točne:
a) „Kada dijete počne koristiti komunikacijsku knjigu s grafičkim simbolima, treba ignorirati sve geste koje je do tada naučilo te ustrajati da umjesto njih koristi simbole iz komunikacijske knjige.“
Točno/Netočno
Obrazloži svoj odgovor _________________________________________________________
b) „Kako bi što češće koristilo komunikacijsku knjigu, djetetu treba postavljati što više pitanja tijekom interakcija s njim.“
Točno/Netočno
Obrazloži svoj odgovor _________________________________________________________
8. Što mislite o tvrdnji da modeliranje uporabe potpomognute komunikacije tijekom igre narušava spontanost igre i interakcija s djetetom?
9. Kako uz pomoć grafičkih simbola možete poticati jezično razumijevanje? Navedite primjer.
10. Trogodišnji dječak urednih kognitivnih i komunikacijskih sposobnosti ne slijedi dječake u pogledu razvoja jezika i govora. U komunikaciji s okolinom koristi svega nekoliko fonološki jednostavnih riječi. Kako biste organizirali uvođenje potpomognute komunikacije kod ovog dječaka uzimajući u obzir koncept multimodalnosti?