Top

3.5 Umjesto zaključka

Za kraj, umjesto zaključka, pažnja će se pridodati jednom od glavnih mitova o uvođenju potpomognute komunikacije – vjerovanju da uvođenje potpomognute komunikacije ometa razvoj govora. Intervencije kod djece s teškoćama koja odstupaju u području jezične proizvodnje tradicionalno nisu uključivale potpomognutu komunikaciju (Weitz, Dexter i Moore, 1997.; Baumann Leech i Cress, 2011) zbog pretpostavke da će se broj govornih pokušaja smanjiti, pa čak i nestati kao posljedica korištenja potpomognute komunikacije. Potpomognuta komunikacija često se preporučivala samo kada se tradicionalna logopedska terapija pokazala neuspješnom (King, Hengst i DeThorne, 2013). Unatoč tome istraživanja su pokazala da uvođenje potpomognute komunikacije djeluje pozitivno na jezično-govorni razvoj. Pojedina istraživanja pokazala su da se djeca rane dobi više služe govorom nakon početka intervencije putem potpomognute komunikacije jer smanjuju frustraciju (Baumann Leech i Cress, 2011). Isti autori su, pregledom različitih istraživanja, utvrdili da je kod 94 % sudionika došlo do povećanja govorne proizvodnje tijekom razdoblja uporabe potpomognute komunikacije. 

Veličina slova
Visoki kontrast