Top

1.6 Zaključne napomene

  /    /  1.6 Zaključne napomene

Suvremeni programi podrške djeci rane dobi sa ili bez rizika i njihovim obiteljima izvode se u skladu s vrijednosnim i strukturalnim principima rane intervencije. Sustav rane intervencije trebao bi imati u fokusu važnost interakcija na svim razinama, osigurati kontinuitet programa i sadržavati dostatne izvore podrške kako bi se sveobuhvatno odgovorilo na različite stresore koji se mogu pojaviti i ugroziti optimalne uvjete za djetetov razvoj. 

Zajednički i ključan zadatak svih stručnjaka koji rade u području rane intervencije je razviti sustav koji može prepoznati obitelj koja ima potrebu za podrškom te im omogućiti usluge u skladu s obitelji usmjerenim pristupom. Takav pristup podrazumijeva podržavanje interakcije roditelj-dijete jer sigurna privrženost pogoduje motivaciji za učenjem te razvoju kognitivnih i socijalnih kompetencija djeteta. Također, obitelji usmjeren pristup podrazumijeva prepoznavanje resursa koje obitelj ima za održavanje takvih interakcija te situacije u kojima im je potrebna podrška.

Naglasak u programima rane intervencije treba biti na poboljšanju i podržavanju djetetove kompetencije potrebne za sudjelovanje u svakodnevnim aktivnostima i rutinama. Stoga se rano podučavanje događa u prirodnoj okolini (u djetetovu domu, u društvenoj zajednici) u kontekstu situacija koje su za obitelj uobičajene i tipične (u obiteljskim rutinama). Kako bi djeca s razvojnim teškoćama učila u kontekstu rutina, aktivnosti u kući i ravnopravno sudjelovala u životu zajednice, nameće se potreba za modifikacijom i prilagodbom okoline, prostora i materijala, a za mnogu od djece s teškoćama i potreba za uvođenjem potpomognute komunikacije i asistivne tehnologije u ranoj intervenciji.

Veličina slova
Visoki kontrast