Top

13.3 Primjer 3. Pjevanje pjesmice

Opis aktivnosti: Potreban je predložak sa simbolima te po želji neki instrument (udaraljke, dječji bubanj i sl.). Komunikacijski partner i dijete sjede jedan nasuprot drugome, a predložak sa simbolima stoji ispred djeteta.  

Komunikacijski partner započinje tako što pjeva pjesmicu i usporedo pokazuje na simbole koji se u pjesmici javljaju. Nakon prvog (ili nekoliko ponovljenih pjevanja), komunikacijski partner se zaustavlja (Visibaba mala…), iščekuje od djeteta da se nadoveže pokazujući simbol koji u pjesmici slijedi (…ZVONITI) te potom nastavlja s pjesmicom. Isto se može ponoviti na drugim mjestima u pjesmici.

Radni materijal Laboratorija za potpomognutu komunikaciju
Slika 3. Radni materijal Laboratorija za potpomognutu komunikaciju

Igra se može proširiti tako da se na isti način pripreme sljedeće dvije kitice iste pjesmice te da uz pjevanje dijete izrazi komunikacijskim sredstvom kojim komunicira želi li nastavak (JOŠ), koji instrument želi (ZVEČKA), želi li drugu pjesmicu i sl. Aktivnost se može promijeniti i upotrebom komunikacijskih pomagala s govornim izlazom (umjesto papirnatog predloška upotreba istih simbola u ICT-AAC aplikaciji e-Galerija na tabletu ili u kutijama pričalicama).

Ciljevi: Sudjelovanje u socijalnim rutinama, leksičko razumijevanje (visibaba, zvoniti, čuti).

Veličina slova
Visoki kontrast