Top

13.1 Primjer 1. Kupanje obitelji Pig

  /    /  13.1 Primjer 1. Kupanje obitelji Pig

Opis aktivnosti: Potrebne su figure članova obitelji Pig, papirnati ubrusi, češalj (ili predmet koji će predstavljati češalj) te plitka posuda u koju će dijete i logoped/komunikacijski partner prije početka igre zajedno uliti malo vode. Logoped/komunikacijski partner i dijete sjede na podu, ispred njih je posuda s vodom, a likovi obitelji Pig nalaze se u kutiji pokraj logopeda/komunikacijskog partnera [*].

Komunikacijski partner veselo komentira: „Obitelj Pig se ide kupati. (pokazuje simbole OBITELJ PIG i KUPATI SE) Tko će prvi? Peppa ili George? (pokazuje simbole PEPPA i GEORGE). Pokazivanjem simbola dijete odabire željeni lik te na znak: „Tri, četiri, sad!“ lik skače u vodu. Komunikacijski partner komentira: „Skočila! (pokazuje simbol SKOČITI) Peppa je skočila! (pokazuje simbole PEPPA i SKOČITI). Dok dijete upravlja figurom Peppe, komunikacijski partner komentira: „Kupa se. (pokazuje simbol KUPATI SE) Peppa se kupa. (pokazuje simbole PEPPA i KUPA SE) Sretna je.“ (pokazuje simbol SRETAN) Komunikacijski partner dalje nudi djetetu mogućnost izbora lika koji će se sljedeći uključiti u igru i aktivnosti koju će raditi. Tijekom odabranih aktivnosti komentiraju se osjećaji likova.

Tijekom sljedećeg susreta igra se može proširiti tako da se uvedu novi likovi (primjerice zečić i medvjed) i nove aktivnosti (primjerice špricanje i plivanje). Simbole za dodatne likove (ZEC i MEDVJED) i aktivnosti (ŠPRICATI i PLIVATI) potrebno je dodati na komunikacijsku ploču kako bi komunikacijski partner modelirajući djetetu pokazao kako se oni koriste te kako bi se djetetu tijekom aktivnosti proširivao rječnik. Komunikacijske ploče moguće je izrađivati besplatno dostupnim alatima kao što su: https://globalsymbols.com/boardbuilder/ ili https://www.pictoselector.eu/.

Radni materijal Laboratorija za potpomognutu komunikaciju
Slika 1. Radni materijal Laboratorija za potpomognutu komunikaciju

Ciljevi: Mogu se prilagođavati ovisno o djetetovoj razini jezičnog razvoja i proizvodnje.

Za dijete niže razine: razumijevanje glagola (kupati se, skočiti, brisati, češljati, prati); proizvodnja jednočlanih iskaza za označavanje radnje (Kupat će se. Obrisat će se.); izbor između likova ili aktivnosti. Za dijete naprednije razine: razumijevanje dvočlanih iskaza (vršitelj + radnja; Peppa se kupa, Peppa se češlja, Mama se briše. Tata pere.); izvještavanje o vlastitoj igri navođenjem niza događaja (Obitelj Pig se kupala. Peppa je prala kosu. Počešljala se. Sretna je./George se kupao. Onda se obrisao. Bio je tužan.) [**].


[*] U okviru rane intervencije se smatra nužnim koristiti potpomognutu komunikaciju u svakodnevnim situacijama što znači da svi komunikacijski partneri (roditelji, članovi obitelji, logopedi, edukacijski rehabilitatori, radni terapeuti, odgajatelji) koriste oblik potpomognute komunikacije koji se uvodi kod određenog djeteta. Autori prikazanih komunikacijskih ploča su logopedi.

[**] Komunikacijske ploče moguće je izrađivati besplatno dostupnim alatima kao što su: https://globalsymbols.com/boardbuilder/ ili https:// www.pictoselector.eu/.

Veličina slova
Visoki kontrast