Top

11.2 Snimanje videoprikaza

  /    /  11.2 Snimanje videoprikaza

Snimanje modeliranog ponašanje relativno je jednostavan postupak. Prije same izrade videosnimke, treba odabrati model te odrediti perspektivu snimanja. Modeli koji se snimaju kako pokazuju određeno ponašanje ili vještinu mogu biti vršnjaci, odrasle osobe, sama osoba koja poslije gleda video (videosamomodeliranje) ili animirani modeli. Perspektiva iz koje se model snima, odnosno poslije gleda, može biti perspektiva snimatelja ili perspektiva onoga tko modelira ponašanje, odnosno onoga tko će to ponašanje imitirati. Videomodeliranje u kojem je prikazani model odrasla osoba ili vršnjak urednog razvoja najjednostavnija je metoda jer su modeli u tom slučaju suradljivi i lako slijede upute o ponašanju koje trebaju modelirati.

Slika 2. Videomodeliranje koraka tijekom igre čunjićima (primjer je preuzet iz videozapisa)

Videomodeliranje se iz perspektive onoga tko modelira ponašanje također može prilično jednostavno izraditi. Treba samo analizirati ponašanje koje će se modelirati te kamerom u razini djetetovih očiju, iz njegove perspektive gledanja, snimiti svaki korak tog ponašanja. Samomodeliranje je najzahtjevnije za izradu jer je snimku potrebno naknadno urediti (tako da dijete pokazuje prikladno ponašanje ili vještinu kojom u stvarnosti još nije ovladalo), odnosno ponašanje snimati dulje vrijeme kako bi se “ulovio” rijedak trenutak u kojem dijete izvodi ciljano ponašanje. Istaknuto obilježje svih oblika videomodeliranja jest pokazivanje uvijek poželjnog oblika ponašanja.

Veličina slova
Visoki kontrast