Top

11.3 Intervencije uz videomodeliranje

  /    /  11.3 Intervencije uz videomodeliranje

Zbog dokazane učinkovitosti, videomodeliranje je široko zastupljeno u intervencijskom radu s osobama sa PSA-om, gotovo kao neizostavna metoda poučavanja. Može se koristiti kao glavna intervencija, kao dopuna drugima (npr. primijenjenoj analizi ponašanja) ili integrirano s drugima (npr. u poučavanju različitih socijalnih vještina i socijalne komunikacije oslanja se na načela izrade socijalnih priča – više u prethodnom poglavlju) te se na taj način ova dva pristupa ujedinjuju i koriste istovremeno.

Ovaj pristup pokazao se učinkovitim kod gotovo svih dobnih skupina, s mogućom iznimkom kod vrlo male djece (od rođenja do dvije i pol godine), te kod osoba s autizmom duž cijelog spektra, uz iznimke kod pridruženih težih kognitivnih teškoća uz PSA (Buggey, 2012). Za sada ne postoji test s kriterijima po kojima bi se mogla prediktivno procijeniti učinkovitost ovog pristupa kod pojedinog djeteta u odnosu na njegov razvojni profil. Jedan od mogućih pokazatelja za pozitivne ishode uvođenja ovakve vrste intervencije jest djetetov interes za televiziju i mogućnost zadržavanja pažnje na njoj.

Veličina slova
Visoki kontrast