Top

10.4 Individualizirani pristup u izradi socijalnih priča

  /    /  10.4 Individualizirani pristup u izradi socijalnih priča

Kod kreiranja socijalne priče važno se usmjeriti na ono što dijete vidi, čuje i osjeća u određenoj situaciji (Hutchins i Prelock, 2006), kao i pažljivo promatrati i pratiti dijete te prikupljati informacije od roditelja ili ostalih koji ga dobro poznaju (Hutchins, 2012). Na samom početku važno je odrediti temu te prepoznati ciljano ponašanje za koje će se pisati socijalna priča. Veoma je važno gledati i dalje od samog ponašanja kako bi se razumio uzrok i svrha ponašanja. Također, važno je znati koliko se često ciljano ponašanje javlja i u kojim je situacijama najprisutnije (Crozier i Sileo, 2005). Tek nakon što se odredi ciljano ponašanje i prikupe sve važne informacije, kreće se s pisanjem socijalne priče. 

Mnogi autori modificiraju socijalne priče kako bi ih prilagodili kognitivnoj, komunikacijskoj i jezičnoj razini osobe za koju se one izrađuju (Crozier i Tincani, 2005). Zato se priče pišu jednostavnim jezikom koji slijedi razinu djetetova jezičnog razumijevanja i najčešće u prvom licu (Gray i Garand, 1993). Zato je, osim uzimanja u obzir tih čimbenika prilikom izrade priče, i nakon čitanja ili prezentiranja socijalne priče, važno provjeriti djetetovo razumijevanje pitanjima i razgovorom o priči (Crozier i Sileo, 2005; Benish i Bramlett, 2011) te ponoviti priču ako je dijete nije razumjelo (Scattone, Tingstrom i Wilczynski, 2006)

Veličina slova
Visoki kontrast